Great Prices Better Service Nationwide Delivery
Free White Glove Delivery We accept all credit cards and financing. Low price 100% guaranteed
BBB Rating - A+
   
 
Categories
 

Mariposa by A-America

Scroll down for prices
Click on pictures to enlarge
Mariposa by A-America 

Mariposa by A-America 

Mariposa by A-America


Innovation and convenience is personified in the Mariposa collection. Just as a butterfly effortlessly spreads it's wings, these tables will make creating more space something fun to show your friends. Tables that can be used for small dining spaces can also be expanded to accommodate as many as twelve. The finish of Mariposa has a deep, rich, oak stain with very heavy distressing that gives it a rustic character. Mariposa offers friendly function along with solid wood construction at a very affordable price.
    Features
  • Rustic Whiskey
  • Constructed from Solid Asian Hardwood
  • 100% Solid Wood
  • Traditional Styling to fit Anyone's Taste
  • Distressing to Enhance Beauty
  • Antique Bronze Drawer Hardware



A-America Mariposa Leg Dining Table w/ 2 18 Inch Leaves A-America Mariposa Leg Dining Table w/ 2 18 Inch Leaves A-America Mariposa Trestle Table w/ 3 18" Leaves A-America Mariposa Slat Back Side Chair A-America Mariposa Ladder Back Side Chair A-America Mariposa Gathering Table w/ 2 18" Leaves A-America Mariposa Slat Back Bar Stool A-America Mariposa Ladder Back Bar Stool A-America Mariposa Server A-America Mariposa Server



Displaying 1 to 8 (of 8 products) Result Pages:  1 
    Mfg   Collection   Model   Dimensions   Product Name   Weight   List Price   Our Discounted Price   Add to Cart    
 A-America Mariposa Leg Dining Table w/ 2 18 Inch Leaves 
A-America  Mariposa   MRPRW6200  38w-64d-30h  Leg Dining Table w/ 2 18 Inch Leaves   170lbs  $1,159.00  $745.00   
 A-America Mariposa Trestle Table w/ 3 18" Leaves 
A-America  Mariposa   MR-PRW-608B/T  40w-78d-30h (Extends to 132")  Trestle Table w/ 3 18" Leaves   265lbs  $1,819.00  $1,215.00   
 A-America Mariposa Slat Back Side Chair 
A-America  Mariposa   MR-PRW-265K  19w-23d-42h  Slat Back Side Chair   19lbs  $209.00  $140.00   
 A-America Mariposa Ladder Back Side Chair 
A-America  Mariposa   MRPRW255K  18w-22.25d-38h  Ladder Back Side Chair   20lbs  $189.00  $125.00   
 A-America Mariposa Gathering Table w/ 2 18" Leaves 
A-America  Mariposa   MRPRW6700 (B/T)  38w-64d-36h  Gathering Table w/ 2 18" Leaves   177lbs  $1,159.00  $750.00   
 A-America Mariposa Slat Back Bar Stool 
A-America  Mariposa   MRPRW365K  17.75w-20.5d-41.5h  Slat Back Bar Stool   19lbs  $259.00  $145.00   
 A-America Mariposa Ladder Back Bar Stool 
A-America  Mariposa   MRPRW355K  18.25w-21.25d-41.5h  Ladder Back Bar Stool   21lbs  $199.00  $135.00   
 A-America Mariposa Server 
A-America  Mariposa   MRPRW9010  95w-18.25d-36h  Server   158lbs  $1,399.00  $925.00   
Displaying 1 to 8 (of 8 products) Result Pages:  1 

Back


 

SHOPPING CART
NUMBER OF ITEMS:0
Cart Contents | Checkout
Login
 
Information
 
Frequently Asked Questions
Contact Us
 
Quick Find
 
Use keywords to find the product you are looking for.


Advanced Search
 
Store Feedback
 

"Vaughn Bassett bedroom pieces were delivered 7/31/11.
I realized I signed a release but, in fact, I missed some scratches on the night stand. I have been very satisfied with everything over all from the ordering to the delivery and quality of the furniture! I would like a stain stick in the Mohawk brand, extra dark walnut. The delivery man used this on the edge of the dresser surface where the finish had rubbbed off. He said he could not leave the stick. I need one for the scratches on the nightstand. Can you send me one? Otherwise, where might I purchase one?

Thank you very much!

****** Store Reply******
Great to hear everything went well. We shipped out the requested marker this morning and you should receive it in 2-3 days.

Thank you,
Furniture-Savings.com"
Susan Jacobs - Arkansas


"My Kincaid dining room set is beautiful!! The delivery went just perfect!! I will tell everyone about the quality, great service and easy ordering!!! Thank you so much!!"
Janice VanBrunt - Oklahoma


"I bought the Liberty Ocean Isle Bedroom furniture. Absolutely beautiful, high quality furniture. Great customer service. Very reasonably priced in comparison to other sites/retail stores. Delivery men worked very hard despite delivering on a very hot day. Highly recommended. Plan on using Furniture Savings again. Thank you!"
Angela - Texas


"I just wanted you to know how happy I am w/ your service & products. My furniture was delivered yesterday, only 2 weeks after I ordered it!. I love it! The trucking company (Reliable) was wonderful, so professional & fast.

**Note by Furniture-Savings: While we try and deliver all of our orders this quickly - 90% of our orders are delivered in 3-6 weeks**

Thanks for all of your help."
Ms. Zuccarino - NJ


"The furniture is excellent! Looks beautiful in our room and I feel like I got a very good deal. Appreciated the heads up a week ahead of delivery. The delivery was a bit late and the gentlemen were in a hurry, didn't take off all the cardboard under the night stands or the middle leg of the dresser. Were they supposed to put on the knobs... no big deal, but wasn't sure. I would recommend this company to others.

Reply from Furniture-Savings.com....

We apologize for the late delivery as the men were delayed at a previous stop. Yes, our drivers were supposed to install all of the handles, I will make sure to remind them of that. The middle leg of the dresser should remain there for support.

Thank you for your business,
Furniture-Savings.com"
Karen Lockhart - New York


"Just got my broyhill Laramie sofa, chair, ottoman, and recliner delivered tonight. I am thrilled! Not only is the furniture perfect but the delivery guys were great- after a summer of no precip, we have rain and snow during my delivery dates. They were only an hour off from their original delivery time. Thank you !! Highly recommend. Will use these folks again!"
LINDA WOOLSTENHULME - Idaho


"Legacy Kids Laguna Beach

Installers nicked up paint on one of our walls and missed a screw on a drawer so it wasn't functioning properly. My husband had to take apart almost the whole slat bed to get to the drawer and fix it. Furniture looks nice, but on close inspection there is a hairline crack on the mirror and paint is not perfect in some areas. Probably would not order online again. Communication from your company was prompt.
***** Store Reply ***** Ms. Richards, we apologize for the delivery men not properly installing the bed. As for the mirror, we have received the picture showing the hairline crack and have ordered a replacement that will be delivered/swapped out at no charge. Thank you,
Furniture-Savings.com"
Carla Richards - MN


"This was our first internet furniture purchase. We ordered the Broyhill Mardella dining room table, chairs, and china cabinet. The price was great. The entire experience was smooth-- from the initial phone call to the delivery. The White Glove delivery was excellent. The furniture was assembled and placed, the boxes were removed. The deliverymen were very polite. We are very happy with our furniture. It is darker than the photos, but we like it better that way."
Ken - Virginia


"This was an awesome experience. I had originally tried to get pricing from a local furniture store for this bedroom set. After several phone calls and a couple of emails I was quoted a price much much higher and also told that it would take up to 3 months for delivery. With Furniture-savings I not only got the quality set that I wanted, but for $1000.00 cheaper and was delivered and set up in one month. The delivery guys were from South Carolina and very polite, unloaded and set up the furniture fast. I had a lot of people skeptical of an online purchase like this but to my amazement it went as smooth as silk! Thank you and I will order again if I need anything more."
Tana Vallans - Oregon


"The trek pieces break after a couple of year. I love the look of my furniture but was disappointed when the drawers started to not work properly. Now I am going to order the parts and see if I can set the drawers working properly again. ***** Store reply - We agree that the original Kenlin Drawer tracks can break after a few years. That is why we sell the commerical version with the metal back-plate that will last much longer. We do wish that all mfgs. would use the metal back-plates. Vaughan-Bassett has been using the commercial version for a few years now *****"
Susan - Ohio


"Just wanted to say I was a bit hesitant to order furniture via the internet, but am quite satisfied with the outcome. The transaction went very smoothly. I was kept informed of the status of delivery. We made a trip to my son's house over the July 4th weekend so I was able to see the Lea Elation dresser/mirror in my granddaughter's room. It looks really good!

Thank You,"
Charlotte & William - CALVERT CITY, Kentucky


"I am so impressed with the friendly way I was treated by Trevor Griggs. I needed help with my daughters Pulaski Edwardian furniture. He was so helpful when other stores didn't want to bother. Finding this site, and Trevor, I will be a returning customer to this store. I've noticed while on my search that their prices are great, and with an employee such as Trevor helping me, I'm confident that I he will do everything he can to make me a satisfied customer. Thanks Trevor !
Janet"
Janet - Gregory


"We couldn't be more pleased with the Vaughn Bassett Alexander Julian Authentically American bedroom set we received for our little daughter. The pieces are well built and we look forward to many years of happy use. The furniture arrived on time and in excellent condition. The price we paid was a true saving over the prices available in our local store! Thanks for the superior service. We look forward to ordering from you again."
Linda Cunningham - Georgia


"I expected to wait much longer for my furniture but it was delivered at the perfect time for me. The new flooring had just been installed and the furniture arrived 3 days later. It could not have worked out any better. My room now looks like a magazine article with a savings I would not have imagined! Thank you Furniture-savings.com!"
Susan Horn - Michigan


"This site was a lifesaver! I had bought my daughter's bedroom set 2 years ago in Illinois and needed to find a matching bunk bed set for it. I found this website and couldn't believe it. The prices were amazing and it was shipped right to my door. The wonderful delivery men set it all up and had it ready to go so quickly. They were extremely nice and polite gentlemen. I couldn't have asked for better service. I will definetely be back! Thank you so much for your wonderful products and services!!!"
Tonya Watson - Montana


"I purchase a full Vaughan Bassett Twilight bedroom set for my granddaughter.

The delivery was prompt and my daughter reported that everything about the setup was great. There was a minor blemish on the desk hutch and it was noted on the receipt by the delivery company. I then received an email asking for pictures of the damage. I responded but I have to follow-up myself after two weeks. I found out that I hadnít been charged the remaining balance because of the outstanding damage issue. The damage issue was resolved to my complete satisfaction.

I have two more grandchildren that will need bedroom sets and I will definitely buy from Furniture Savings."
Del Kendrew - New York


"Very pleased with all aspects of ordering, customer service and condition of merchandise upon delivery.

Bernhardt Normandie Manor Cal King Upholstered bed"
Kathi Haas - Arizona


"Very good prices and prompt service. However color displayed on your website does not match real color of furniture. ( in our case the furniture was darker when delivered). Delivery and set up was included which makes this a fantastic deal. would definitely use your company again.
**Store Reply **
We certainly try our very best to make sure the images shown online are as true to color as possible. Due to monitor settings and lighting when catalogs pictures are taken, colors may vary slightly from picture shown on website. "
Al Sugrim - New York


"Service was above and beyond! I ordered a replacement part and made a mistake on the order. One short note to their customer service dept and it was in the mail that same day. Thank you!!!

James"
James F - Florida


"I could not be more pleased and satisfied with the service and product afforded by Furniture Savings. Although, we had a problem with a damaged pedestal the transaction was handled professionally and I was able to retain the damaged table until a new one replaced it. It arrived last week and the old damaged one removed and the new pedestal is perfect and I couldn't be happier. It's seems to be difficult for most companies to deliver when everything goes smoothly and here there was a hiccup and Furniture Savings made it as pleasant as possible. Taylor was extremely courteous and helpful as well as any of the other staff that I had dealings with.
I will definitely be purchasing additional items and recommending them to all my friends.
Many thanks,
Edna kloofet"
Edna Klopfer - Connecticut


"I order furniture on August 9th. Fritz, my sales person, checked and reported that the table and 6 side chair were "in stock", but the 2 arm chairs were on back order until October. It is now 5-6 weeks later and I am expecting my furniture any day.

Today, I get an email (not even the courtesy of a phone call!) advising me that all my furniture is on back order and won't be delivered until November!! I am absolutely LIVID!

Was I lied to in order to get my business! I immediately called and Fritz is not in.

That furniture should have been here within a week from now....and, like I mentioned, I did not even get the courtesy of a phone call - just an email!

***** Store Reply *****
Linda, like I mentioned on the phone. I am very sorry for the problem and delay in shipping your furniture. Both myself and an associate called before you placed your order and the mfg. had informed us the pieces were in stock. When they did not ship from the mfg. when we expected, we contacted them "
Linda - Texas


"We received your notification of impending delivery on Monday, June 10, 2013, and were contacted by phone the next day by the delivery person, (Rick?), with whom we agreed to accept next day delivery. Our two new dining chairs were hand delivered before 8 AM, Wednesday, June 12, in excellent condition. Your conscientious and friendly contractors had assembled the chairs and wrapped them in packing quilts for transport, and rather than drive their truck and trailer into our tricky driveway, they parked on the street, walked in to confirm the customer/location, and went back out to the street to carry in the chairs. In the 27 years we've lived here, few visitors to this house have exercised such forethought.

The chairs are beautiful, scaled larger than expected (a welcome attribute), and very well made; I am not disappointed in any way. I am extremely pleased with the entire transaction, and very impressed with your prompt and courteous service. I definitely will look to you for"
Rosemary A - VA


"We have a great experience w/ your service & delivery."
Patrice Ametrano - PA


"Dear Furniture Savings,
You have done it again with yet another extremely satisfied customer! We purchased many pieces which included the Aico tropico hexagon dining room set, Aico Cortina bedroom set, and Aico windsor court club chair. We are impressed with the quality and value of the furniture and equally pleased with the level of professionalism and customer service that Fritz provided. Our furniture is absolutely gorgeous. I did not think it was possible, however; the furniture quality, prices, and service exceeded our level of expectations. You have customers for life, thank you."
Ronae and Kwame - North Carolina


"I had wonderful experience when I bought Vaughan Bassett solid Oak queen size bedroom set. They are very honest and prompt in solving any problem you may have with your purchase. I recommend every one in need of furniture to buy from them."
Narendra - MA


"I was a little apprehensive about buying furniture off the internet, but I fell in love with the monte carlo bedroom set from AICO. I couldn't find the entire set thru other sites, but furniture-savings was able to get the entire set together for me, and delivered it the day after we closed on our new house. One of the drawer handles was demaged in shipping, but they replaced it pretty quickly at no cost to me. I would definitely purchase from them again, and recommend them to anyone looking for quality furniture at a fair price."
Shaw-nay Crime - Georgia


"AICO Palais Royale
If you want true elegance then choose this set.
Simply beautiful formal dining room set. Amazing detail and construction. Fast shipping. White glove set up was quick. The delivery men were very professional and protected the wood floors in our new home from damage. This is a great company to purchase from and I am looking forward to purchasing the matching china cabinet in the future."
Helen Kay Carr - Missouri


"We ordered 3 pieces of Broyhill bedroom furniture. The total cost was 2/3 of what the nearest retailer would have charged. Plus, we would have had to driven 5 hours (round trip) to order the items, and then another 5 hours to pick up the items once the retailer received them. When we called the retailer, they estimated receipt at 6-8 weeks. With Furniture-Savings we ordered on July 23 and had them delivered and set up on August 23! The person taking the order was knowledgeable, friendly, and polite. The delivery were the same. The items were delivered in perfect condition. We can't imagine every buying furniture anywhere else!"
Jim B - Colorado


"The Steve Silver Sienna end tables, coffee table, sofa table and entertainment center were beautiful and better quality than we had hoped for. The price was the best I could find and delivery was professional and within the timeframe I was told to expect at the time I placed the order. Unfortunately, the entertainment center was slightly damaged. The delivery crew said they could take it back for repair or replacement, but that it could be another 4-6 weeks before it would be redelivered. We werenít happy about the damage, but with Thanksgiving this week and numerous guests coming to the house we really didnít have any other option but to accept it as is."
Casey McLaughlin - Connecticut


"I purchased the Paula Deen bedroom suite and love it. The delivery was three weeks earlier than expected and the delivery personnel was polite and efficient. The only problem, which I discovered this week, is that the bed slates/frame does not rest on the floor; they are about 2" from the floor. Due to physical medical situation, I am unable to correct this problem myself and am waiting on someone to dismantle the bed to fix the mistake. Although this brand of furniture is heavily over priced, it is gorgeous, heavy, and bigger than most furniture. I love it."
Merry-Lynn - VA


"My experience was first rate from beginning to end. The ordering process was easy and efficient and all communications were clear and prompt. I was very pleased to be contacted earlier than expected to schedule the delivery. The delivery service arrived at precisely the time promised and and the two gentlemen professionally assembled the table and helped move the packing materials for us. I was a little hesitant about ordering online without seeing quality, but I was very pleasantly surprised at how attractive and well made the American Drew/Cherry Grove dining table was. Thank you for the lovely table and your company's excellent service!"
Maxine - Florida


"They delivered the night of the day before of expected delivery. Unable to unpack. I will see shipment in 10 days and will let you know about the dressers and night stands. For the moment, I assume all is well. The drivers were fine, courteous."
Betsy Dustman - Wisconsin


"I purchase the Kincaid gatherings bureau. I love it, a piece a good quality furniture. I also want to give rave reviews to the delivery people. Very careful with the furniture, it came wrapped in bubble wrap and then put into a sealed box. They were very careful unwrapping it and bringing it in. They we're both very kind polite people."
Susie - Illinois


"The service was excellent - from ordering to delivery - the delivery was the best service I have ever had! I will order again, love my furniture."
Kris Meyer - WI


"Our compliments to Furniture-Savings.com. Great pricing and you did all you said you would do. We just have one problem/comment and that is on the manufacturer. All arrived in good condition except for the door latches/clips. These are of very poor quality as the small twin rollers on the cabinet that the "pins" on the doors slip into move around and will not stay aligned so the doors will close and hold. We have tried to be very careful and close the doors gently, having to adjust the rollers almost every time we need to close the doors. Even then we miss sometimes and have bent two of the rollers beyond repair. These should be tossed from the design and replaced with magnets or some other quality holders.
I will be contacting Kinkaid to ask if there is something they will do.
Thank you!"
Sharon Frazier - California


"I absolutely love my Pulaski Cortina bedroom set! I will be buying another nightstand in the future to finish out my set. Everything was delivered in perfect condition, which is great considering it traveled from South Carolina all the way to Colorado. Thank you again, I could not be happier with my purchase from Furniture-Savings!"
Sara - Colorado


"Thank you for the update and yes I LOVE LOVE LOVE the furniture! It's much prettier than I even imagined it could be! And he gentlemen who delivered it were so sweet! The whole experience has been great."
Ms. Peterson - CA


"EXCELLENT--FROM START TO FINISH. ORDER DELIVERED PROMPTLY. DELIVERY MEN ASSEMBLED QUICKLY AND EXPERTLY."
AL MAFFEO - PA


"Fast, courteous, helpful...American Drew dining set ordered, delivered, setup within one month. Extremely pleased...will do business again!!!!!"
Irene Sarno - Florida/NY


"Great seller!!!!!!!!!!!!!!!"
Rano Kromina - Brooklyn. New York


"Excellent service. Here's the best part. Our new furniture came in cardboard boxes. When the delivery truck arrived, my husband said, "Something else that needs put together." I just waited and patiently watched as the delivery people promptly put the furniture together, carried out the delivery boxes and was ready to leave in just a little time. Nothing for my husband to put together or clean up."
June - West Virginia


"I just purchased legacy Sophia table and chairs with the credenza at Hines Furniture.
Are these chairs scotch guarded?

If not, if I scotch guard them and get over spray on the wood part, will it hurt the.

Thanks
Pam Miller
Sumter, SC"
Pam - Miller


"Was very pleased with delivery service on my Dining Room Furniture. Driver had called to inform us they would be delayed due to being stuck in a snow storm in upper MI and running a few hours behind. Upon arrival was very quick at unloading and carefully bringing into the house and setting up the items. We are very pleased with the furniture, pricing and service we received."
Kriss Salge - Indiana


"The guys were very friendly. They were running late and made sure to call to let us know. Although you could tell they were tired, they worked hard and got the job done quickly, cleaned up and were out of there.

Thank you!!
It was a great experience and I will use furniture-savings in the future."
Jenni Steele - Michigan


"Hello, I wanted to Thank you all for your great service. I am very happy with the furniture that I ordered as I knew I would. I would highly recommend your company. From the gal who took my order to the gentlemen who delivered my furniture every one was great. Thank you"
Wanda Adamson - CA


"I purchased the Grandma's Keepsake Collection from Vaughan Bassett and I couldn't love it more! The delivery men were very nice and it was overall a very easy experience. Great quality furniture, have received compliments already!"
Heather - VA


"Wonderful!!! This is my first experience at buying an entire bedroom set on-line. I have to admit I was somewhat sceptical about buying an entire b/r set on-line. I absolutely love my new Pulaski Tuscano Villa bedroom set. The picture absolutely does it no justice. Excellent quality, elegant and sophisticated. The delivery people were very kind, efficient and timely. I am an extremely satified customer. If I ever need more furniture, I will come your way.

Jason, the sales person, made my buying experience a pleasent one. I will recommend this company to others.

Thank you so much for the exception work.!!!!

Sheila - Los Angeles, CA"
Sheila A. - CA


"Our experience with furniture-savings.com was great. We ordered several pieces of furniture for a very good price compared to local stores. When one of the pieces arrived damaged, customer service just asked for a few pictures and took care of everything else. Couldn't ask for anything more!"
Chris - GA


"We are very happy with your service and the furniture. We hope to complete our home renovations (kitchen, bath and living room) this year, and look forward to your discounts/savings notices. thank you"
Tom Hart - New York


"Awesome service from start to finish! Great communication regarding product. I purchased the Legacy Conquistador Credenza. This item was brought in out of the country. I was notified about the timing of delivery to the states. I received updates by email and phone calls from the delivery company. Wonderful experience! Thank you!"
Amanda Cashion - KY

Leave feedback
All feedbacks
 
Call us: 1-888-484-6429 - Copyright @ 2018, Furniture-Savings.com. -